Reis & aankomst Israël

4 oktober 2018 - Aleh Negev, Israël

Shalom

Gisterenochtend vroeg kwamen we aan op Schiphol. We zijn voorspoedig door de security en douane gekomen, Toen begon de vliegreis naar Tel Aviv. Tijdens het opstijgen, drong het tot mij door dat we nu echt van Nederlandse bodem af waren en op weg waren naar ons avontuur in Israël. Ik heb nog nooit gevlogen dus het was behoorlijk spannend. ;) Eenmaal in de lucht zagen we een stukje van de prachtige schepping van God. De zon kwam op en de wolken vertoonde schitterende kleuren. Tijdens de vlucht hadden we af en toe wat turbulentie, waarvan 1x behoorlijk heftig. De landing werd al vroeg ingezet (30 min) en daardoor hadden we prachtig uitzicht op de kustlijn van Israël. Zelf had ik gigantische oorpijn/hoofdpijn tijdens het dalen, maar dat is gelukkig na een nachtje slapen weer voorbij. Eenmaal op Ben Gurion Airport aangekomen, zijn we met de trein naar Ofakim gereisd. Tijdens de reis hebben we gelijk al kennis gemaakt met een aantal 'kenmerken'  van het land. Er is veel beveiliging aanwezig en veel mensen dragen hoofdbedekking vanwege religieuze achtergronden. Op Ofakim station aangekomen werden we door taxi's opgehaald. De taxichauffeurs waren heel vriendelijk en sleepte gelijk met onze zwaarste koffers mee. Dit vond ik heel bijzonder om mee te maken. Zo gastvrij en vriendelijk, het voelde als een soort warm bad waar we in terecht kwamen.

De taxichauffeur bracht ons naar het huisje waar wij verblijven zullen de aankomende 2,5 maand. Toen we aankwamen stonden de andere vrijwilligers ons al op te wachten. Het is een internationaal gezelschap dus dat betekent: speaking English. Gisteravond vond ik dat niet heel makkelijk, want je bent heel moe van de reis en alle indrukken. Maar inmiddels begint dat al te wennen. Ook bleek dat het codeslot van mijn koffer niet meer werkte. Gelukkig heeft mijn broertje een filmpje vonden om het slot te 'hacken' en dus heb ik hem open gekregen. Thanks bro! :)

Een 'warme' groet uit Israël,

Willian

(Foto's vindt u onder het kopje 'Foto's')