Dag 13 Overnachting bij Bedoeïnen

18 oktober 2018

Shalom,

Eergisteren zijn we teruggekomen van ons verblijf bij de bedoeïen. We hadden op maandag een ochtend shift en zijn toen 's middags met de bus vertrokken naar de bedoeïen. De busreis was heel relaxt, want hier in Israël wordt je vervoerd in een touringcar. :)

Eenmaal aangekomen werden we verwelkomt door één van de medewerkers van het bedoeïen verblijf waar wij zouden overnachten en kameel rijden de volgende dag. Ons werd de tent aangewezen en daar zijn we de rest van de avond in gebleven. Het was een avond met heerlijk eten en heel veel spelletjes. Kortom een gezellige meidenavond :)

De volgende morgen ging de wekker om half 6, want we wilde graag de zonsopgang meemaken in de woestijn. De avond ervoor waren we namelijk al naar het uitzichtpunt geweest en bedachten ons toen dat een zonsopgang wel eens heel spectaculair kon zijn. Dit bleek wel toen we die ochtend het uitzichtpunt beklommen. Zie de foto's (ik hoop dat ik ze vanavond erop kan zetten). Het was een heel bijzonder moment, je bent op dat moment zo klein en nietig als mens. We hebben genoten van Gods wonderlijke schepping.

Nadat de zon op was, zijn we weer terug gegaan naar ons verblijf en hebben daar ontbeten. Het was een lopend ontbijtbuffet, met heerlijk eten. Terwijl we zaten te eten, sprak een man ons aan. Het was een Israëliër uit Tel Aviv die daar ook op bezoek was. Hij wilde graag een foto maken van mijn vlecht. Daarna hebben we nog kort met hem gepraat en heeft hij nog wat groepsfoto's gemaakt, hij is namelijk fotograaf.

Na het ontbijt was het tijd om kameel te gaan rijden. Ik kneep em toch wel beetje bij het zien van de beesten. En vooral toen ik zag hoe de kameel opstond ;) Maar het ging bij ons gelukkig allemaal goed! We hebben ongeveer een uurtje door de woestijn gereden en daarna werden natuurlijk de nodig foto's nog gemaakt. Een hele belevenis dus!