Verjaardag Willian

23 oktober 2018 - Maslul, Israël

Shalom,

23 oktober 2018: mijn 19e verjaardag. Misschien wel 1 van de bijzonderste in heel mijn leven. Ver weg van mijn familie en vrienden in Nederland, maar ik voelde me zeker jarig hier in Israël.

De dag begon met felicitaties van mijn huisgenoten tijdens het ontbijt en de hele kamer hing vol slingers :) Ik had een ochtendshift en dus zat ik om 6.45 op mijn fiets naar Aleh Negev. Daar aangekomen feliciteerde 1 van mijn collega's mij gelijk, want een aantal dagen daarvoor hadden we een gesprek gehad waarin het o.a. ging over mijn leeftijd. Zelf had ik cake meegenomen om mijn verjaardag te vieren.

Toen mijn dienst was bijna was afgelopen, kwamen mijn collega's en de benot sherut ineens allemaal uit de keuken gelopen met de cake in stukjes gesneden en met kaarsjes erop. Het grappigste was nog dat ze een Nederlands verjaardagsliedje hadden opgezocht: Lang zal ze leven in de gloria!. Ik was totaal verrast door deze plotselinge gebeurtenis. Ik werd daarna ook nog in het Hebreeuws toegezongen dus het hele feest was compleet. Echt heel leuk en lief! :)

Toen ik naar huis wilde gaan, waren Laurah en Marlies al begonnen met allemaal lekkere dingen te maken. Samen hebben we de rest afgemaakt en rond 16.30 kwamen de andere meiden en kon het feest beginnen. Samen hebben we genoten van de taart, appelflappen, brownies en nog veel meer ongezonde dingen. ;)

Voor mijn verjaardag kreeg ik een heel mooi boekje van de meiden, met daarin een persoonlijke verjaardagswens. Heel lief en het raakte me behoorlijk. Zo mooi dat iedereen zoveel moeite had gedaan om er iets bijzonders van te maken! En een zakcentje waarmee ik hier iets leuks mee kan kopen. Kortom ik voelde me erg jarig hier in Israël. Ook dankzij alle lieve berichtjes en filmpjes vanuit NL.

DANKJULLIEWEL FAMILIE, MEIDEN & VRIENDEN! <3

Liefs,