Dag 6 Eshkol National Park

9 oktober 2018 - HaBsor National Park (Eshkol Park), Israël

Shalom,

Vandaag hadden we een heerlijk dagje vrij. Daar waren we na 2 dagen werken, natuurlijk wel aan toe. Met z'n 7'en (Laurah, Willian en de Nederlandse meiden van het andere huis en ik) zouden we met de bus van 11.31 naar het Eskhol Park, een nationaal park, vertrekken. De hele morgen hadden Laurah, Willian en ik het rustig aangedaan. Totdat we 11.00 uur nog onze lunch naar binnen moesten werken, terwijl we om 11.10 uur in het andere huis zouden zijn. Je moet weten dat het ongeveer 5/10 minuten fietsen naar het andere huis is. Dus wij kwamen later dan gepland bij het andere huis aan. Bij het andere huis aangekomen, waren de andere meiden ook nog niet klaar. Toen we dan eindelijk maar toch vertrokken waren, zagen we de bus voor onze neus wegrijden. En wij waren geeneens te laat, maar de bus was 2 minuten te vroeg.

Dus wij met z'n 7'en terug naar huis. Daar hebben we gezellig even wat gegeten en gedronken. Ook hebben we bedacht wat we volgende week op onze vrije dagen willen gaan doen. Waarschijnlijk gaan we overnachten bij de Bedoeïenen.

De volgende bus zou 12.31 vertrekken. Dus wij vertrokken voor poging 2, keurig 10 minuten van te voren van huis. Wij wachten op de bus. Het was ondertussen 12.40 geweest. En wij als ongeduldige Hollanders, hadden bijna de taxi gebeld. En ja hoor, daar kwam de bus aan. Wij stappen in en vragen of we met deze bus bij Eskhol Park konden komen. De buschauffeur kon helaas geen woord Engels. Gelukkig waren er aardige passagiers die voor ons wilden vertalen. Deze bus zou bij het park stoppen, werd ons verteld, dus wij stapten in. Maar toen ik in de bus om mij heen keek begon ik toch wel te twijfelen of ik in de goede bus was gestapt. Bijna alle medepassagiers droegen een soldatenuniform en sommige van hadden een losjes een automatisch wapen op hun schoot liggen. Heel normaal natuurlijk. ;)

Na 12 stops kwamen bij het Eskhol Park aan. Na een paar minuten lopen, tussen soort van duinen, kwamen we bij de ingang van het park uit. We kochten onze entreekaarten bij een man die ook geen Engels sprak. Maar gelukkig kan je met handen en voeten ver komen.

In het park stonden veel palmbomen en andere bomen en struiken die niet zo veel water nodig hebben. Toen we even hadden gelopen, kwamen wij bij een watertje. De omgeving rond het water was veel groener. Daar hebben we heerlijk gezeten met onze voeten in het water en hebben we chips gegeten. :) Na een tijdje zijn we verder gelopen en hebben we de uitgang weer opgezocht. Toen we bij de bushalte aankwamen, was de bus net 5 minuten eerder vertrokken. De volgende bus zou pas 1,5 uur later komen. 'Één van de meiden had het nummer van een Engels sprekende taxichauffeur. Hij werd opgebeld. En een kwartiertje later, kwamen er 2 taxi's voorrijden om ons netjes thuis af te leveren.
Foto's van het park staan op de blog!

Liefs,
Marlies

PS: Willian en ik hebben ons vliegticket omgeboekt. We blijven nog een weekje langer, tot 19 december.

1. Lia averink:
    9 oktober 2018
    Weet je nog Marlies dat hier de treinen ook altijd te vroeg vertrekken🤣🤣